Süregelen iki tanımlama ve tasnif problemi üzerine: el-İhfâ mı? el-İhfâu’l-Lisânî mi? el-İzhâr mı? el-İzhâru’l-Lisânî mi?
Künye
Başkan, Ö. (2007). Süregelen iki tanımlama ve tasnif problemi üzerine: el-İhfâ mı? el-İhfâu’l-Lisânî mi? el-İzhâr mı? el-İzhâru’l-Lisânî mi?. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 6(11), 103-134 .Özet
Bu makalede, tecvîd literatüründeki iki tanımlama biçiminin yeniden değerlendirilmeye muhtaç bir içerik arz ettiği hususu tartışılacaktır. Başka bir ifadeyle, tecvîd kitaplarının çoğunluğunda yer verilen el-İhfâ ve el-İzhâr tanımlamalarındaki biçim ve tasnife ilişkin bir problemin tespiti ve tashihi bu makalenin özel konusunu teşkil etmektedir. Dolayısıyla bu makale, ilgili kavramların literatürdeki tanımlamalarına doğrudan bir müdahaleyi değil, anılan mefhumlar bağlamında yer verilen tanım ve tasnif modellerinin konu bütünlüğüne engel teşkil eden yapısına yönelik bir biçim tashihini başka bir ifadeyle yeniden tasnifini amaçlamaktadır. In this article, we will discuss the issue that to forms of definition in tacvîd literature need reevaluation. Determination and correction of a problem about form and classification of al-İhfâ and al-İzhâr definitions which are given place in almost all of the tacvîd books consist the specific subject of this article. Therefore aim of this article is not a direct intervention to the definitions of related concepts in literature, but a form correction which is directed toward the structure which constitutes obstacle against definition and classification models that are given place in the context of mentioned concepts.