Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorSatır, Ömer Can
dc.date.accessioned2019-03-14T12:28:00Z
dc.date.available2019-03-14T12:28:00Z
dc.date.issued2018
dc.identifier.citationSatır, Ö. C.(2018). Yeni Ankaralı müziğinin tanımı üzerine. İstanbul Üniversitesi Sosyoloji Dergisi, 38 (1), 107-130.en_US
dc.identifier.issn1304-2998
dc.identifier.issn2148-9165
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/148
dc.identifier.urihttp://dx.doi.org/10.26650/SJ.38.1.0007
dc.description.abstractYapılan bu çalışma, gelenek ile modernite arasında şekillenip popüler kültürden beslenen ve seksen sonrası Türkiye’de yaşanan sosyolojik gelişmelere koşut olarak ortaya çıkan yeni Ankaralı müzik anlayışını bütüncül bir bakış açısıyla tanımlamayı amaçlamaktadır. Burada Ankaralı müziği iki temel dinamik üzerinde ele alınacaktır. Bu müziğin sosyo-kültürel yanı merkez-çevre diyalektiğinden hareketle Başkentin geçirdiği modernlik deneyiminin bir sonucu olarak ortaya çıkarken, müziksel bağlamı gelenek üzerinden gerçekleşen üslup, sound, söylem ve eğlence mekânlarıyla vücut bulmaktadır. Belirli bir kitle tarafından değer atfedilmesi, çalgı ve repertuvar bakımından ayırt edilebilmesi, küresel eklemlenmeye dolayısıyla değişmeye ve yeniliğe açık olması ise Ankaralı müziğini farklı kılan stratejiler olarak öne çıkmaktadır.en_US
dc.description.abstractThis study aims to define the concept of new Ankaralı music from a holistic viewpoint, which was shaped by both modernity and tradition and fed by popular culture, and which emerged corresponding to the sociological events that occurred in Turkey after 1980. Here, Ankaralı music will be discussed in terms of two basic dynamics. While the socio-cultural aspect of this type of music arises from the modernization of the capital based on the dialectics of center-periphery, its musical context is based on traditional style, sound, discourse, and entertainment venues. It is attributed a value by a certain group of people; it can be distinguished in terms of instruments and repertory, and it is open to global articulation, and therefore to change and innovation, which come to the fore as the strategies that make Ankaralı music uniqueen_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİstanbul Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.26650/SJ.38.1.0007en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.rightsAttribution 3.0 United States*
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/3.0/us/*
dc.subjectAnkaralı Müziğien_US
dc.subjectAnkara Halk Müziğien_US
dc.subjectYerel Sounden_US
dc.subjectElektrosazen_US
dc.subjectArabesken_US
dc.titleYeni Ankaralı müziğinin tanımı üzerineen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalSosyoloji Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Müzik Bölümüen_US
dc.authorid0000-0001-8568-5018en_US
dc.identifier.volume38en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage107en_US
dc.identifier.endpage130en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

info:eu-repo/semantics/openAccess
Aksi belirtilmediği sürece bu öğenin lisansı: info:eu-repo/semantics/openAccess