Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHaksever, Ahmet Cahid
dc.date.accessioned2021-11-01T18:15:07Z
dc.date.available2021-11-01T18:15:07Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.issn2651-3978
dc.identifier.issn2636-8110
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TVRVNU1URTBOQT09
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/7698
dc.description.abstractİslam dünyasında anlam kaymasına uğrayan kavramlardan biri, “ruhbanlık”tır. Hicri ikinci yüzyıldan itibaren zayıf hadis kaynaklarında kendine yer bulan “İslam’da “ruhbanlık” yoktur” rivâyeti, kendinden sonraki “ruhbanlık” algılamasına da tesir etmiş ve bu kavrama olumsuz bir mana yüklenmeye başlanmıştır. Ruhbanlığa yüklenen bu yeni anlam, bazı tefsir kitaplarında ve hatta Kur’an meallerinde de kendine yer bulabilmiştir. “Ruhbanlık”la ilgili bir diğer problem, bu kavrama sonradan yüklenen yeni anlam çerçevesinde tasavvufla ilişkilendirilmesidir. Bu makalede, söz konusu kavramın anlam kaymasında önemli rol oynayan rivâyetin muhtemel ihdas sebepleri ve tasavvufla ilişkilendirilmesinin kabul edilebilirliği sorgulanmıştır. Bunun için öncelikle, Kur’an-ı Kerim’de “ruhban ve ruhbaniyet” kelimelerinin geçtiği âyetlerin tefsirlerde ve rivâyetin hadis literatüründeki yerine değinilmiştir. Ardından “ruhbaniyet” kavramının Hicri ikinci asırdan itibaren tasavvufla ilişkilendirilmesinin nedenleri ve bu sebeplerin geçerliliği üzerinde durulmuştur.en_US
dc.description.abstractOne of the terms subjected the semantic shift in Islamic world is “ruhbaniyyat” (ascetism). “There is no ascetism in Islam” narrative, which have been appeared in the unreliable hadith books since the second century Anno Hegirae, affected the understanding of ascetism and negative meanings have been assigned to this term. This new meaning of ascetism took place in Qur’anic commen- taries and even in Qur’anic interpretations. Another problem with the misunderstanding of ascetism is that it had been related with Sufism in the frame of new meaning assigned it later. In this article, the validity of mentioned logical proposal was questioned based on the premises. For this reason, at first, the place of the verses that includes the terms of “ruhban and ruhbaniyyat (ascetic and ascetism)” in Qur’an, in commentaries was addressed. The place of aforementioned narrative in hadith literature was also addressed. Then, it was examined that why the term of “ruhbaniyyat (ascetism)” term has been related with Sufism from the second century Anno Hegirae and the validity of these reasons.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.ispartofHitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKültürel Çalışmalaren_US
dc.subjectDin Bilimien_US
dc.titleRuhbanlık kavramındaki anlam kayması ve tasavvufla ilişkilendi- rilmesi üzerine bazı değerlendirmeleren_US
dc.title.alternativeSome assessments of the semantic shift of ascetism and its association with Sufismen_US
dc.typearticleen_US
dc.department[Belirlenecek]en_US
dc.identifier.volume12en_US
dc.identifier.issue23en_US
dc.identifier.startpage1en_US
dc.identifier.endpage30en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.department-tempHitit Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Çorum, Türkiyeen_US
dc.contributor.institutionauthorHaksever, Ahmet Cahid


Bu öğenin dosyaları:

DosyalarBoyutBiçimGöster

Bu öğe ile ilişkili dosya yok.

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster