Gelişmiş Arama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞimşek, Halil İbrahim
dc.date.accessioned2019-10-30T06:57:05Z
dc.date.available2019-10-30T06:57:05Z
dc.date.issued2015en_US
dc.identifier.citationŞimşek, H. İ. (2015). Tasavvufta kalbin kirlenmesi ve temizlenmesi konusu. Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 14(28), 35-48.en_US
dc.identifier.issn2651-3978
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.14395/hititilahiyat.526081
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11491/4711
dc.description.abstractBu makalede önce mutasavvıfların anlayışına göre kalbin tanımı, kirlenmesi ve buna sebep olan etkenlerin neler olduğu ortaya konulmaktadır. Daha sonra mutasavvıfların kalp temizliği ve onu sağlayan unsurlar hakkındaki görüşleri incelenmektedir. Mutasavvıflara göre kişi ahlak açısından çeşitli kötü özelliklere sahip olursa kalbini kirletir. Böylece onun bu yaptıkları kendisinin öteki dünyada helake maruz kalmasına sebep olur. Fakat kişi kalbin maruz kaldığı kötü- lüklerin manevi ilacı olan iyi özelliklerle vasıflanarak onun kurtuluşunu sağlar. Mutasavvıflara göre peygamberlerin Allah tarafından insanlara gönderiliş amaçları ve onların tebliğ ettikleri dinlerin gayelerinden biri kalp temizliğidir. İlk dönem mutasavvıflarının “sufi kimdir?” sorusuna “Allah için kalbini arındıran kişidir” cevabı bu bağlamda değerlendirilmektedir. Tasavvufî dü- şüncede önemli bir konu olan insan-ı kâmil kalp temizliğini tam olarak gerçekleştiren ve bu özelliğini koruyan kişidir.en_US
dc.description.abstractThis manuscript explicates the definition of heart, according to Sufi’s perception, its darkness, and what factors bringing about this darkness are. Later on, it explores the views about Sufis’ purity of heart and its determinants. According to Sufis, an individual darkens his/her heart when he/she has bad characteristics in terms of morality so that he/she perishes himself/herself in the hereafter. However, a person rescues his/her heart from harms by having and conducting good characteristics that are moral curatives. According to Sufis, one of the reasons why prophets were sent, and one of their religions’ targets is the purity of heart. Thus, the answer “ the person who purifies his/her heart for the sake of God” to the question “who is Sufi” asked by the first-period Sufis is evaluated in this respect. The term ‘perfect humanbeing’, a significant topic in the Sufi thought, is defined as a person who purifies heart completely and protects this feature. To conclude, the term ‘darkness of heart’ has been perceived as a critical problem in Sufism, and targeted to purify.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.relation.isversionof10.14395/hititilahiyat.526081en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTasavvufen_US
dc.subjectKalpen_US
dc.subjectKalp Kirliliğien_US
dc.subjectKalp Temizliğien_US
dc.titleTasavvufta kalbin kirlenmesi ve temizlenmesi konusuen_US
dc.title.alternativeThe matter of Heart’s purity and darkness in Sufismen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalHitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisien_US
dc.departmentHitit Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi, Temel İslam Bilimleri Bölümüen_US
dc.authorid0000-0003-0036-5416en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue28en_US
dc.identifier.startpage35en_US
dc.identifier.endpage48en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster