dc.contributor.author | Satır, Ömer Can | |
dc.date.accessioned | 2019-10-21T08:41:58Z | |
dc.date.available | 2019-10-21T08:41:58Z | |
dc.date.issued | 2015 | en_US |
dc.identifier.citation | Satır, Ö. C. (2015). Ankara halk müziğinin tarihsel ve geleneksel temelleri. Ankara Araştırmaları Dergisi, 3(1), 1-12. | en_US |
dc.identifier.issn | 2147-8724 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11491/4426 | |
dc.description | research | en_US |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın öncül amacı, Ankara’nın sahip olduğu geleneksel müzik kültürünü oluşturan tüm dinamikleri tarihsel kaynaklar ışığında belirleyerek, bu dinamiklerin birbirleriyle olan ilişkisi üzerinden yörenin müzik yaşantısını gözler önüne sermektir. Nitekim bu çalışma, belgesel tarama (doküman incelemesi) yöntemi ile durum saptamaya yönelik bilgilerin kullanıldığı, betimsel çerçevede genel durum tespitine yönelik nitel bir araştırmadır. Elde edilen bulgular ışığında, Ankara halk müziği, merkez ve çevre bağlamında, iki temel boyutta varlık göstermektedir. Merkez faktörü, içinde barındırdığı güçlü Seymen geleneği sayesinde, şehrin müzikal kimliğinin önemli bir belirleyicisi olurken, çevre faktörü Ankara halk müziğinin tek tipleşmesindeki en önemli engeldir. Tarihsel süreçte Ankara’da, yalnızca halk müziği mevcut değildir. Geçen yüzyılın başında yaşayan gayrimüslim tebaanın müzik pratikleri ile Cumhuriyeti kuran sivil ve askeri bürokrasinin Klâsik Batı müziğinden önce sahiplendikleri “alaturka musiki”nin varlığı, Ankara’nın çok kültürlü müzik yaşamını kanıtlar niteliktedir. | en_US |
dc.description.abstract | The primary purpose of this study is to reveal the musical life of the region by identifying all the dynamics constituting the traditional music culture of Ankara according to historical sources and evaluating the relationship of these dynamics. Tis is therefore an objective study concerning the general assessment within the descriptive framework in which information for analyzing the situation is obtained via the document screening (document review) method. Our findings indicate that Ankara folk music is based on two basic dimensions: central and environmental. While the central factor is an important determinant of the musical identity of the city due to its strong Seymen tradition, the environmental factor is the most important obstacle for the standardization of Ankara folk music. Ankara is not all about folk music in the historical process. Te music practices of the non-Muslim subjects who lived in the city at the beginning of the last century together with the “alaturka music” embraced by the civilian and military bureaucracy prior to the interest in Classical Western Music together purport to prove the multicultural musical life in Ankara. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Halk Müziği | en_US |
dc.subject | Ankara Halk Müziği | en_US |
dc.subject | Seymenlik Geleneği | en_US |
dc.subject | Seymen Müziği | en_US |
dc.subject | Ankara Çevresi Müzik Geleneği | en_US |
dc.title | Ankara halk müziğinin tarihsel ve geleneksel temelleri | en_US |
dc.title.alternative | Historical and traditional Basics of Ankara folk music | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Ankara Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.department | Hitit Üniversitesi, Güzel Sanatlar, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi, Müzik Bölümü | en_US |
dc.authorid | 0000-0001-8568-5018 | en_US |
dc.identifier.volume | 3 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 1 | en_US |
dc.identifier.endpage | 12 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |