[Kitap İncelemesi]: "Muhammed Abid el‐Câbirî, Fehmu’l‐Kur’âni’l‐hakîm: et‐Tefsîru’l‐vâdıh ha‐ sebe tertîbi’n‐nüzul, Merkezu Dirâsâti’l‐Vahdeti’l‐Arabiyye, (c.I‐III), Beyrut, 2008‐2009."
Künye
Okumuş, M. (2009). [Kitap İncelemesi]: "Muhammed Abid el‐Câbirî, Fehmu’l‐Kur’âni’l‐hakîm: et‐Tefsîru’l‐vâdıh ha‐ sebe tertîbi’n‐nüzul, Merkezu Dirâsâti’l‐Vahdeti’l‐Arabiyye, (c.I‐III), Beyrut, 2008‐2009." Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 8(16),177-182 .Özet
İslâm düşünce tarihinde oldukça köklü bir geçmişe sahip olan ‘felsefi tefsir’ geleneği, bugüne kadar Kur’ân’ı baştan sona açıkla‐ yan bağımsız bir tefsir eseri vücuda getire‐ memişti. İlk İslâm filozofu Kindî’den İbn Sina ve Gazzalî’ye, İhvan‐ı Safa’dan İbn Rüşd’e kadar İslâm düşünce tarihinde yeti‐ şen filozoflar, Kur’ân tefsirine ve dini nasların yorumuna ilgi duymuşlar, ancak adı geçen klasik Müslüman filozofların hiç‐ birisi felsefi tefsir konusunda baştan sona bir Kur’ân tefsiri yazamamışlardı.